חלומות צלולים לריפוי

מחקרים מראים שעבור המוח שלנו, חלימה אודות ביצוע פעולה או ביצועה בפועל במצב ערות, הינן למעשה זהות.

לשאלה מדוע אנחנו חולמים תשובות רבות. הסיבה לריבוי התשובות היא פשוט כי איננו יודעים מהי התשובה הנכונה. אך דבר אחד הוכח מחקרית ומוסכם על הכל והוא כי חלומות חשובים לבריאותנו הנפשית והפיזית.

חוקרת החלומות, פטרישה גארפילד מתארת כיצד חלומות רגילים יכולים לעזור לנו בחיי הערות. לטענתה, כולם יכולים לפתח יכולות להתמודדות עם מצבי החיים על ידי יצירת חלומות אודותיהם. ניתן לעורר חלומות אלו בעזרת דאגה בריאה לחיי הערות ולאו דווקא מתוך חרדה. דאגה זו מגיעה לעולם החלומות בו החולם חווה ומתאמן על דרכי ההתמודדות עם בעיותיו.

חלומותינו, אשר עזרו לאבותינו הקדמונים להגיע מוכנים יותר למתקפה של אריה רעב, יכולים לעזור לנו היום לפעול באופן חופשי יותר בחיי הערות מול סיטואציות נפשיות שונות. אנו יכולים לפתח חופש גדול יותר במציאות אם נתמודד עם בעיותינו בחלומות.

חלום צלול מציע לנו קרקע לעשות כל זאת תוך כדי מודעות ובחירה. מחקרים מראים שעבור המוח שלנו, חלימה אודות ביצוע פעולה או ביצועה בפועל במצב ערות, הינן למעשה זהות. ממצא זה מסביר מדוע חלומות נדמים כה מציאותיים. עבור המוח הם אכן אמתיים. ברגע שאנו הופכים מודעים בחלום אנו מוצאים את עצמנו במרחב תלת מימדי שבנה עבורנו המיינד שלנו. אנחנו יכולים לפעול בתוך "הסרט" שתת המודע ביים עבורנו. ליצור אינטראקציות עם אספקטים נפשיים שלנו שהואנשו לדמויות. לשאול שאלות. להשלים עם, ולקבל את כל החלקים שלנו כחלק מהשלם שאנחנו. כאשר אנו מבינים שכל הדמויות שסביבנו הן אני, אין עוד טעם לברוח. במקרה זה השינוי הוא לא רק כי נפל לי אסימון אלא נחווה בגוף וגורם לשינוי בזיכרון התאי.

לעבודת תרפיה באמצעות חלימה צלולה קוראים LDT. אלה הם מטפלים שמשלבים עבודה עם חלומות צלולים בקליניקה כל אחד עם הגישה שלו על מנת ליצור ריפוי ושינויי.

בעולם נחקרת ההשפעה של חלימה צלולה על שבעה תחומי חיים עיקריים

סיוטים ופוסט טראומה

ריפוי גופני

הפחתת רמת חרדה

מיניות

ביצועי ספורטאים

פתרון בעיות יצירתי

התפתחות רוחנית