האם אפשר לחוות אורגזמה בחלום צלול?

בעולם החלומות הצלולים, שבו קיים חופש מוחלט, מין הינו נושא נפוץ מאוד! על פי הפסיכולוגית Patricia Garfield , המתמחה בנושא, אורגזמה היא חלק טבעי מחלומותיה הצלולים. היא כותבת כי מניסיונה האישי היא השתכנעה כי חלימה מודעת הינה אורגזמית. היא מדווחת כי שני שליש מחלומותיה הצלולים מכילים תוכן מיני וכחצי מתוך אלה מגיעים לשיאם באורגזמות שהינן טובות לפחות או אולי אף יותר מחווית האורגזמה בחיי הערות. גרפילד מתארת חוויות אלה כאינטנסיביות ועמוקות בהן היא מוצאת את עצמה בתחושה של פיצוץ ברמת הגוף והנפש שלה ובתחושת טוטאליות של האני שהיא חווה רק לעיתים נדירות בערות. (LaBerge, 1990)

בשנת 1983 Walter Greenleaf, בוגרת אוניברסיטת סטנפורד, ערכה מחקר הבודק את רמת העוררות הפיסית בעת חלומות המדווחים כחלומות מיניים. במהלך הניסוי הקליטו מדדים ופרמטרים פיזיולוגיים רבים שבאופן נורמלי מושפעים בעת עוררות מינית כולל הזעה, קצב לב, טונוס שרירי וגינאלי, ודופק וגינאלי. במהלך הניסוי התבקשה הנבדקת לבצע תנועות עיניים שנקבעו מראש כאשר היא מבינה שהיא חולמת, כאשר היא מתחילה בפעילות מינית, וכאשר היא חווה אורגזמה. הממצאים הפיזיולוגיים גילו התאמה מובהקת בין הפעילות בחלום (על פי סימני הנבדקת) לבין המדדים הפיזיולוגיים למעט מדד אחד (קצב הלב שעלה אך לא באופן מובהק). הניסוי חזר על עצמו עם שני נבדקים גברים שהראו ממצאים דומים מאוד. למרות שהגברים דווחו על תחושת אורגזמה מציאותית ובהירה הם לא פלטו זאת בניגוד למה שמכונה "חלומות רטובים" המדווחים בעיקר ע"י בני נוער ועיתים אינם מקושרים לחלומות ארוטיים. (LaBerge, 1990).

שכיחות אורגזמות נשיות בחלומות הינה נמוכה יחסית לגברים, זאת בדומה לפער הקיים גם בחיי הערות. עם זאת, מספר אורגזמות נשיות בזמן חלימה צלולה תועדו במעבדות שינה. על פי דוח קינסי (Kinsey) אודות מיניות נשים משנת 1953, 37% מהנשים התנסו באורגזמה בחלומותיהן לפני גיל 45. אברהם מסלו, הפסיכולוג ההומניסטי שיצר את התאוריה אודות הגשמה עצמית, טען כי חלומות מיניים אופייניים בקרב נשים שהינן בעלות ביטחון עצמי גבוה, מאוזנות, עצמאיות, ובאופן כללי בעלות יכולות. הנשים בעלות ביטחון עצמי גבוה יחלמו חלומות מיניים מפורשים. לעומתן נשים עם ביטחון עצמי ירוד יחלמו לרוב חלומות רומנטיים, סימבוליים, חרדתיים, או חלומות מיניים מעוותים. מחקר נוסף הראה שככל שהיצירתיות של האישה גבוהה יותר כך בחלומותיה המיניים היא תהיה אקטיבית יותר והם יתקיימו בסטינג שאינו קונבנציונלי. בדומה לחוויות מיניות, מציינת גארפילד, כי גם חוויות של תעופה בחלומות יכולות להיות מלהיבות במידה רבה מאוד ברמה הפיזית גופנית. לטענתה חלומות כאלה יכולים לסייע בתחושת החופש הפנימי שהאדם חש. (Garfield, 1992)

ישנן סיבות, הן פסיכולוגיות והן פיזיולוגיות, מדוע חלומות צלולים הם כר פורה לפעילות מינית. מחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד הוכיח כי חלומות צלולים קורים במהלך שנת REM המאופיינים בזרימת דם מוגברת לווגינה ובזקפה גברית. גורמים פיזיולוגים אלה הבאים ביחד עם החופש החברתי והמוסרי, הופכים מין לחוויה תכופה בחלומות צלולים. ממצאים אלה מרמזים כי חלומות צלולים יכולים להוות כלי למטפלי מין ואיתם התקווה לסובלים מכל מיני צורות של חוסר תפקוד מיני (כמו אימפוטנציה, שפיכה מוקדמת, בעיה להגיע לאורגזמה וכו'). בהתבסס על גילויים בעולם החלומות הצלולים, ובדומה לנושאים אחרים, גם נושא זה הינו בשל למחקרים נוספים וטרם נחקר דיו. עם זאת ניתן להסיק כי חלומות צלולים יכולים לספק מפלט מיני ראוי לאסירים בכלא, למי שעובד בבידוד ולאנשים שפעילותם המינית מוגבלת בחיי הערות בגלל נכות פיסית… …המשמעות של מין בחלומות יכולה להשתנות ולנוע בטווח רחב. עבור חלק מהאנשים המשמעות הינה לעשות כיף, עבור אחרים זו חווית אחדות של ההפכים של האישיות (הזכרי והנקבי שבתוכם) ועבור אחרים חוויה רוחנית. (LaBerge, 1990)

מוזמנים.ות להצטרף לניוזלטר מרתק אודות עולם השינה, החלומות והחלומות הצלולים. בניוזלטר תמצאו גם טיפים שימושיים לשיפור השינה, שיפור זכרון חלומות ושיפור רמת המודעות בחלומות.

להרשמה לניוזלטר מלאו את הפרטים:

לפתוח שער לחלום צלול

סדנאות יוני 2022

עם

נילי ברגידה