האם מתאפשר ריפוי גופני בחלום צלול?

השימוש בחלומות לצורך ריפוי גופני היה נפוץ מאוד בעולם העתיק. החולים היו ישנים במקדשי ריפוי בחיפוש אחר חלום שירפאם או לפחות יאבחן את מחלתם ויציע תרופה. כמובן שאין ביכולתנו להעריך את האפקטיביות של שיטות עתיקות אלו. (LaBerge, 1990)

ההשפעות הפיזיולוגיות הברורות של חלומות על מוחנו וגופינו, מראות כי פעילויות בחלומות הם אמתיים עבורנו כמו בחיי הערות. מחקרים נוספים שנעשו בעת חלימה צלולה מראים כי החולם שמחזיק את נשימתו או מאיץ את נשימתו בחלום עושה פעילות זו גם במציאות. מכאן שאם ברצוננו לשפר את חיינו, עלינו לכלול גם את עולם החלומות שלנו במאמצינו. (LaBerge, 1990)

בספרו Lucid Dreaming Gateway to the inner self מביא Robert Waggoner תיאור שבו חולם, במהלך חלום צלול, רואה דמות בחלומו המכבה סיגריה על גב כף ידו. כאשר הוא מתעורר הוא מוצא כוויה עגולה בקוטר של סיגריה בגב כף ידו הימנית. הדבר נשמע לא הגיוני וחורג ממחקרים שהוכיחו את השפעת החוויות בחלום על הגוף הממשי אך מזכיר ניסויים שנערכו במצבים היפנוטיים. במצבים היפנוטיים אלה, חלק מהנחקרים מראים יכולות לגרום לשינויים פיזיים כמו סימני כוויה, דימומים, כאבים שהופיעו או נעלמו. המקרה המתואר מראה על סוגסטביליות הגבוהה ביותר שתועדה בחלומות צלולים ואת הפוטנציאל הדרמטי ליצר שינוי בגוף הפיסי באמצעות חלומות צלולים. מקרה זה מעלה את השאלה האם חולם מודע יכול להשפיע על גופו לרפא אותו בעזרת חלום צלול? באופן מדהים התשובה היא ככל הנראה כן. ישנן דוגמאות רבות של חולמים צלולים שניסו ליישם זאת חלקם לא צלחו וחלקם מדווחים על הצלחה בהפחתה של חומרת הסימפטומים הפיזיים, החשת תהליך הריפוי. בחלק מהמקרים ריפוי מלא של הבעיה הרפואית. נראה כי מה שגורם לחלק מהחולמים להצליח לעומת אחרים היא האמונה ביכולת יצירת מציאות המורכבת מציפייה, מיקוד, כוונה וכוח רצון. גורם נוסף הוא מתודת הריפוי. נראה כי חולמים צלולים מנסים לייצר ריפוי גופני בעזרת טכניקות שונות:

1. תמרון הגוף החולם באופן ישיר או באופן סימבולי.

2. הכוונת כוונה של ריפוי, אשר לעיתים מתבטא באופן ספונטני כאלומת אור.

3. הכוונת הצהרות חיוביות, צ'נטים או אנרגיה בצורת קול.

4. יצירת ריפוי מדומיין.

5. חיפוש אחר מידע אודות הסיבה או המשמעות של המחלה בחלום.

6. חיפוש אחר רופא, תרופה או סביבה מרפאת בחלום.

(Waggoner, 2009)

בספרה The healing power of dreams מתארת Particia Garfield כיצד במהלך חלום היא מפנה "פסולת" מגופה. כאשר היא התעוררה היא מתארת הקלה משמעותית במוגבלות ממנה סבלה בעקבות תאונה. לאחר החלום היא יכלה לראשונה ללכת על רגלה מאז התאונה. זו דוגמא לחלום שבו ביטוי סימבולי בא לידי ביטוי באופן ויזואלי. בחלום אחר מתארת חולמת כיצד היא מחדירה את ידיה לתוך חזה ואוחזת בליבה בזמן שהיא מחזיקה במחשבות ריפוי ושלווה. (Garfield, 1992)

מוזמנים.ות להצטרף לניוזלטר מרתק אודות עולם השינה, החלומות והחלומות הצלולים. בניוזלטר תמצאו גם טיפים שימושיים לשיפור השינה, שיפור זכרון חלומות ושיפור רמת המודעות בחלומות.

להרשמה לניוזלטר מלאו את הפרטים:

לפתוח שער לחלום צלול

סדנאות יוני 2022

עם

נילי ברגידה