סדנאות והרצאות

לגיל השלישי

עם הגיל, השינה שלנו משתנה ואיתו עולם החלומות שלנו ולעיתים גם הגישה אליו. מודעות למה שקורה לעולם השינה והחלומות בגיל השלישי הנה חשובה במיוחד, כיוון שלעולמות אלה השפעה גדולה על בריאותנו הגופנית והנפשית. תיעוד, זכירה ושיתוף חלומות בגיל השלישי יכולים לשפר את איכות חיינו ולהביא לריפוי והשלמה עם נושאים המלווים אותנו חיים שלמים. הרצאות לגיל השלישי מתאימות למועדוני גמלאים, סדנאות פרישה, בתי אבות ומסגרות דומות אחרות. ההרצאות עוסקות באתגרים ובהזדמנויות שממתינות בשינה ובחלומות. ניתן להזמין הרצאה בודדת או סדנה תהליכית של מספר מפגשים. כל ההרצאות משלבות ידע תאורתי ומעשי, התנסויות חווייתיות של המשתתפים לשיפור השינה והחלומות, וכמובן הומור 🙂

זה גם הגיל וגם התרגיל

מה קורה לשינה שלנו עם הגיל ומדוע עבור רבים מאיתנו היא הופכת חמקמקה יותר עם השנים ואיתה החלומות? האם עם הגיל אנו זקוקים לפחות שינה? מה הקשר בין שינה לזכרון? בהרצאה מרתקת זו אציג מידע חשוב ממחקרים מובילים בתחום אשר בדקו את כל השאלות האלה ועוד. ההרצאה מלווה בטיפים לשיפור איכות השינה וזכירת חלומות ומידע לגבי המלצות של מומחים למצבים בהם אנחנו מתעוררים באמצע הלילה ולא מצליחים לחזור לישון.

אורך הסדנה: שעתיים וחצי
מיקום: במתחם המוסד או אונליין

אין חלומות רעים

כמעט כולנו חווים סיוטים, ההבדל הוא בתדירות ובעוצמה בה אנו חווים אותם. מחקרים מראים כי בגיל השלישי מגיעים תכנים נוספים לחלומותינו שהם לא תמיד קלים. אין ספק שסיוט אינו חוויה נעימה, אך האם סיוט הוא בהכרח דבר רע שיש להימנע ממנו? איזה ערך טמון עבורנו בחוויית הסיוט? קיימת הזדמנות אשר נפתחת בפנינו כאשר אנו חוות וחווים חלום המעורר בנו רגש עז. בסדנה זו נלמד מה לעשות עם הסיוטים שאנו פוגשים ומה אפשר לעשות כדי להיעזר בהם על מנת להתפתח ולשחרר אותם לחופשי.

אורך הסדנה: שעה וחצי 

מיקום: באוויר הפתוח או אונליין

כוחם של חלומות צלולים

כולנו חולמים. חלקנו זוכרים. חלקנו יודעים שאנו חולמים בזמן שאנו חולמים. לתופעה המופלאה הזו אשר 50% מהאוכלוסייה חווה באופן טבעי, קוראים חלימה צלולה והיא הוכחה מחקרית באמצע שנות ה-70 של המאה הקודמת. היכולת ללמוד לחלום חלום צלול קיימת בכל אחד ואחת מאתנו ואפשרית עבורנו בכל פעם שאנו הולכים לישון. בהרצאה מרתקת זו נצלול אל עולם החלומות הצלולים והפוטנציאל שלהם להשפיע על חיי הערות שלנו, נגלה מה המחקרים האחרונים בתחום מחדשים ואף נלמד טכניקות בסיסיות להשגת צלילות.

אורך ההרצאה: שעה וחצי
מיקום: במשרדי הארגון או אונליין