חולמים צלולים משתפים

"לרוב אחרי שאני חולם חלום צלול אני מרגיש שיפור ניכר ברמות האושר שלי. מרגיש שאני יכול לרכב על הגל הזה של השמחה והכיף שבריחוף..."  

במסגרת עבודת התזה ערכתי מחקר איכותני בקרב חולמים צלולים (קבועים ולא קבועים). החולמים הצלולים הקבועים חולמים חלומות צלולים בין פעם בחודש ועד מספר פעמים בשבוע. מניתוח התוצאות עולה כי מעל שני שליש מהמשיבים חשים שחלומות צלולים השפיעו על חייהם. הם ציינו כי חלומות צלולים עוזרים להם להבין כיצד לפעול בחיי הערות בצורת עצות או מסרים ועזרו להם לקבל החלטות בחיי הערות. כמו כן, 75% מהמשיבים חושבים כי שילוב של חלומות צלולים בטיפול פסיכותרפויטי יכול להיות כלי יעיל.

כיצד ניתן לדעת חולמים צלולים להיעזר בחלומות צלולים בחיי הערות?

במקום הראשון אמרו החולמים כי ניתן להיעזר בחלומות צלולים לצורך התפתחות רוחנית. במקום השני ציינו שיפור יצירתיות ובמקום השלישי התנסויות בחוויות הנוגדות את חוקי הטבע. חולמים קבועים ציינו במקום הראשון שיפור יצירתיות ופתרון בעיות יצירתי לעומת חולמים לא קבועים ציינו במקום הראשון התפתחו רוחנית. כמו כן, פי שניים חולמים קבועים ציינו התמודדות עם פוסט טראומה לעומת חולמים לא קבועים.

מה חולמים צלולים מספרים על החלומות שלהם?

  • " חלומות צלולים הכניסו פליאה וסקרנות לחיי ועזרו לי להתמודד עם פחדים."
  • "ניתן להיעזר בחלומות צלולים בכל תחום אפשרי. החל באירוע כביכול בנאלי או בכל נושא שמעסיק את המטופל".  
  • "חלימה צלולה מאפשרת החזרת מימד השליטה בעבודה עם טראומה ופוסט טראומה. יש משהו מעצים בחוויה של החלום הצלול במובן הזה שאתה מסוגל לשנות מציאות". 
  • "לרוב אחרי שאני חולם חלום צלול אני מרגיש שיפור ניכר ברמות האושר שלי. מרגיש שאני יכול לרכב על הגל הזה של השמחה והכיף שבריחוף (לרוב אני מרחף בחלומותיי הצלולים) ולחוות משהו מעין ריחוף ביומיום של הערות. החשיבה שלי פתוחה ואופטימית יותר ולכן גם הפעולות שאני מבצע והתוצאות להן מדויקות ומוצלחות יותר."
  • "אפשר לבוא במגע עם תכנים שנתפסים כמאיימים או מפחידים כאשר בחלימה צלולה אתה יודע שלא יכול לקרות לך שום דבר. אפשר לשלוט בהתרחשות החלום וליצור לעצמך סיפור עם "סוף טוב" סגירת מעגל. אפשר אולי להיפגש עם אנשים שונים (חיים או מתים), ו"לסגור קצוות", לפתור נושאים לא פתורים וכו'. אפשר לקבל היכרות חדשה על איך המוח שלי עובד (או איך הוא עובד על עצמו..) ולהתבונן על דברים מנקודת מבט אחרת".